Rosa Hoynck neemt je in de Brand Strategy workshop mee van inspiratie & theorie  naar concrete opdrachten. Ontdek wat jouw bedrijf of merk uniek maakt, wat jouw missie is, en wat je doelstellingen zijn. Deze workshop is de eerste van de reeks Down to Business workshops & masterclasses die je helpen je bedrijf écht op de rails te krijgen. Van profilering, tot presentatie tot praktische zaken zoals verdienmodel en upscaling. Meer  weten of je aanmelden voor de Brand Strategy workshop van Rosa op 14 februari 2020.

 

Wat doe je?

Sinds zes maanden ben ik freelancer. Ik doe voornamelijk merk- en content strategie opdrachten in samenwerking met een creatief team, en ik werk als freelance marketeer.
Onlangs heb ik met een freelance team de rebranding van een duurzaam schoonmaakbedrijf mogen doen. Het liefst werk ik dan ook voor organisaties die sociale impact willen maken.

 

Waarom ben je gaan ondernemen?

Meer verbinding met mijn omgeving door de vrijheid die ik ervaar van het ondernemen. Ik heb altijd al veel ideeën en plannen gehad en haal heel veel voldoening uit blijven leren en lezen. De vrijheid die ondernemen me geeft om te leren en te ontwikkelen hoe ik dat zelf voor me zie, is zo waardevol en brengt me zoveel inzichten. Het maakt me beter in mijn vak en een leuker mens voor mijn omgeving.

 

Wie is je voorbeeld/rolmodel?

Diverse vrouwelijke ondernemers inspireren me enorm op dit moment. Bijvoorbeeld Celine Charlotte. Haar mindset en ondernemerslust is aanstekelijk, ik vind het enorm leuk hoe zij iedere keer weer blijft innoveren, uitproberen en testen. Ik kan soms erg perfectionistisch zijn, waardoor ik niet begin en te lang blijf hangen in het idee uitwerken. Waardoor het moment een beetje verloren gaat. Celine Charlotte is dan altijd weer een inspiratie om te volgen en gewoon te doen. “Start before you are ready”.

Verder vind ik zeer inspirerend: Noeska Pak, Romy Boomsma, Maaike Ouboter, Caroline Glasbergen, Talitha Muuse, Maartje Derksen.

 

Waar ben je het meeste trots op?

Dat ik door de jaren heen steeds meer ben gaan vertrouwen op mezelf, op mijn intuïtie. Dat ik durf te gaan voor wat ik echt graag wil.

 

Wat was een tegenslag? 

Niet echt een tegenslag, maar meer een mooie les. In november vorig jaar had ik iets teveel werk lopen. Ik werkte veel als freelance marketeer voor een social enterprise, wat ik een hele mooie organisatie vond. Maar ik belandde al snel in een routine waar ik juist uit was gestapt. Veel werken, minder goed voor mezelf zorgen en een gehaast en gejaagd gevoel door de weeks. Mooie les om hier weer uit te durven stappen.

 

Wat is je droom? wat wil je bereiken?

Ik zou heel graag meer workshops in retreat vorm willen opzetten. Ik ben oorspronkelijk afgestudeerd aan de Hotelschool (Maastricht) en de hospitality roots voel ik nog steeds wel. Ik zou graag merk strategie en hospitality op deze manier willen combineren door organisaties een mogelijkheid te bieden om met het team in een andere omgeving aan hun bedrijf te werken. Zodat ze tijd & ruimte maken om weer helder te hebben waarom ze doen wat ze doen en eventueel bij te sturen. Tevens zou zo’n retreat (van rond de vier dagen) ook een mooi team building moment zijn, om alle neuzen weer dezelfde kant op te hebben.

 

Heb je een tip of motto voor andere bedrijvige vrouwen?

“Start before you are ready” – ga beginnen, ga starten en kijk waar het schip strandt. Begin niet met te veel uit te denken in het begin. Ga testen en wat werkt dat optimaliseer je en wat niet werkt, stoot je gewoon af. Daarnaast als tip: je kan en hoeft het niet allemaal alleen te doen. Neem een coach die je kan ondersteunen om belemmerende overtuigingen om te buigen.

 

 

0 Reacties

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Bedrijvige vrouwen is een initiatief van SumPro

Neem contact met ons op

We zullen je e-mail z.s.m. beantwoorden.

Wordt verstuurd

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?